Beste Lezers,

Een oproep aan u deze nieuwsbrief. Denkt u met ons mee? Want we zijn druk bezig met de eerste stappen voor Buurthuis De Willemien. Waar ontmoeten, een bakkie troost, maar ook zingeving en kansen voor (startende) musici, toneelgroepen en koren op het programma staan.
Een daarom vragen wij uw hulp bij het bedenken wat goed en nodig is voor de samenleving. Want samen bedenken we zoveel meer.

Vorige week zaten we als bestuur, architect en bouwer bij elkaar om knoppen door te hakken wat betreft materiaalkeuzes voor de Rank zaal. Leuk om al een sneak preview te hebben op wat komen gaat. Ook mochten we deze maand versterking krijgen van een nieuwe medewerker. Iets wat hard nodig was want op het gebied van verhuur wordt het steeds drukker.

Namens het hele bestuur, alvast bedankt voor uw tips, ideeën en adviezen.

Met vriendelijke groet,

Marco van de Kraats
Secretaris
email: secretaris@dewillemien.nl


Denkt u met ons mee?
We hebben mooie plannen om met De Willemien een belangrijke rol te spelen voor onze lokale samenleving. Op het gebied van zingeving, maar ook elkaar ontmoeten, verbinden en samen dingen ervaren. De Elfuurtjes en spelletjes middagen, maar ook samen koken en tafelen.  Want ondanks de corona maatregelen blijven we natuurlijk nadenken. Ontmoeten is nu meer dan ooit van belang.  Wat voor ideeën heeft u voor De Willemien? Waar is behoefte aan? We willen er graag over met u in gesprek. Dus kom maar op; stuur al uw ideeën naar ons toe via pr@dewillemien.nl en wij gaan ermee aan de slag. En natuurlijk houden we u op de hoogte van wat we kunnen gaan ondernemen de komende maanden.

En wilt u helpen? Nóg beter, ook dan bent u van harte welkom.  Mail ons op pr@dewillemien.nl en we nemen contact met u op.


Jong geleerd…. oud gedaan

Handen wassen, handen wassen is het devies in deze corona tijden. Bij al onze ingangen staat dan ook een zuil om de handen goed te reinigen.  Hier 2 van onze jonge bezoekertjes die ook het goede voorbeeld geven.

Want alleen samen beperken we de kans op corona en beschermen onszelf en anderen.

Dus komt u bij ons op bezoek? Reinig dan uw handen bij binnenkomst en vul uw gegevens in op de bezoekerslijst bij de deur.


Gluren bij het bestuur

Op deze plek vertellen wij u waar we als bestuur allemaal mee bezig zijn. We zijn alweer een stuk verder met de verbouwing van de Rank zaal.


Nieuwe coördinator:

En ondertussen is ook onze nieuwe coördinator Joan Paul gestart! Joan gaat zich bezig houden met de zaalverhuur en evenementen die in de Rank plaats vinden.
Er zijn al dagelijks vergaderingen, bijeenkomsten, cursussen en andere activiteiten in verschillende zalen op de Rank. Dus wilt u eens meer informatie over de verhuurmogelijkheden, passend binnen het huidige coronabeleid? Mailt of belt u dan gerust even met Joan, info@cultureelcentrumderank.nl

Nieuwe logo’s en buitenborden: 
Al eerder vertelden we u over de nieuwe naam voor de maatschappelijke activiteiten, Buurthuis De Willemien. En natuurlijk houden we ook De Rank erin voor de zaalverhuur onder de naam: Cultureel en Congres centrum De Rank. Bij de nieuwe namen hoort natuurlijk ook een beeld.

De doelen van Rank en Willemien verschillen dus, toch hebben ze het zelfde spetteren kleuren, want beide kunnen niet zonder elkaar , en zullen elkaar versterken “synergie door verscheidenheid”.

De opspattende druppel in het logo staat voor het ontstaan van nieuwe ideeën en initiatieven en de veelkleurigheid natuurlijk voor de diversiteit in onze samenleving maar ook in de activiteiten die we willen gaan doen. Van Elf uurtjes en spelletjesmiddagen, tot kookavonden, zingeving en lezingen en optredens voor startende artiesten en toneelgezelschappen.

Het bestuur


Samenwerking DAC-Eemland
Bij de start van onze stichting hebben we altijd voor ogen gehad om zoveel mogelijk samen te werken met sociale en maatschappelijke organisaties. En de eerste samenwerking is een feit. DAC-Eemland, een kleinschalig dagbestedingscentrum uit Soest helpt sinds afgelopen week mee op DeWillemien.
Het terrein wordt keurig netjes gehouden door de tuinploeg van DAC, en de ruimtes binnen worden ingericht en schoongehouden door de binnenploeg.

De huismeester is bezig met het op orde brengen van de schuurtjes en tuinspullen. Kortom, het gonst van de bezigheden in en rondom het pand.

We hopen de samenwerking in de toekomst nog verder uit te breiden maar zijn nu al erg blij met alle deelnemers die hier helpen!
Hieronder een impressie van de eerste week.